ایران خودرو از تولید رانا پلاس پانوراما ۶ دنده خبر داد + امکانات
نوشته شده توسط : ساحل

ایران خودرو اعلام کرد قصد دارد تولید انبوه رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را با امکانات جدید به زودی آغاز کند. در ادامه با مشخصات رانا پلاس سقف شیشه ای آشنا می‌شویم.

حمیدرضا حاجی اسماعیلی، مدیر پروژه انطباق گیربکس ۶ سرعته روی محصولات ایران خودرو اخیرا اعلام کرد این گروه خودروسازی قصد دارد به زودی رانا سقف شیشه ای را با گیربکس ۶ دنده دستی و موتور TU5 پلاس به صورت انبوه تولید کند. رانا پلاس پانوراما یا سقف شیشه ای به قوای جدیدی مجهز شده است و نخستین محصول ایران خودرو با گیربکس ۶ سرعت دستی محسوب می‌شود.

مشخصات رانا پلاس پانوراما

رانا پلاس پانوراما از موتور TU5 پلاس یا همان EC5 برخوردار بوده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. همچنین روی این خودرو گیربکس ۶ سرعت دستی نصب می‌شود تا قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. موتور این سدان ایرانی از سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ سوخت و هوا، پمپ روغن، سامانه جرقه‌زنی و پاشش سوخت جدید بهره می‌برد. علاوه بر این، به صورت استاندارد برای این پیشرانه فرمان برقی در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود برای رانا نیز فرمان کمکی برقی جایگزین فرمان هیدرولیکی شود.

امکانات رانا پلاس سقف شیشه ای

ایران خودرو قصد دارد رانا پلاس پانوراما ۶ دنده را با امکاناتی چون ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب، فرمان کمکی برقی، دو کیسه هوا، ترمزهای ABS ، EBD و BA، کروز کنترل، سنسور پارک عقب، بلوتوث، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، تهویه دستی، راهنمای تعویض لاین و سقف پانوراما (سقف شیشه‌ای) ثابت با سایه بان دستی به تولید برساند.

گفتنی است ایران خودرو برای کابین رانا پلاس نسبت به رانا ال ایکس متریال جدیدی را در نظر گرفته است که در نسخه جدید پانوراما نیز این تغییرات اعمال خواهد شد. در قسمت بالایی داشبورد رانا پلاس شاهد متریالی مانند پژو ۲۰۷ آی هستیم و متریال رودری‌ها نیز ارتقا یافته است. همچنین طراحان صندلی‌هایی مشابه پژو ۲۰۷i ارتقا یافته برای این خودرو در نظر گرفتند و آینه‌های جانبی، زه‌ها و دستگیره‌ها، گرافیک کاسه چراغ‌ها و جلوپنجره این سدان نیز نسبت به قبل به‌روزرسانی شدند.

 





:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: